Lite nystart

Vi har skaffat katt! Duchess, och hon är tre månader. Otroligt söt. Och otroligt rörlig. Svårt att ta en bild på henne när hon rör sig hela tiden. Men jag gjorde ett försök. Se nedan.
Det visade sig att makens medicin mot sömnapné och astma gjorde att han tål husdjur! Så nu har vi katt. Det är supermysigt! Har alltid trott att det skulle bli en hund om vi skaffade husdjur, men när äldsta sonen skaffade katt, en fin och sällskaplig sibirier, så blev vi övertygade om att det skulle bli en katt. Duchess är en Neva Masquerade sibirier, och den här kattrasen är väldigt bra även om man är allergiker. Det var något med proteiner, läste jag.
I december stängde jag mönsterbutiken. Kändes bra. Ville koncentrera mig på översättningen och försöka jobba mindre. Det gör jag. Är mindre stressad, men - i sommar slog arbetsmanin till igen och det blev ingen semester i år. Har tagit en vecka nu i stället. Ihop med Duchess.
Kommentera inlägget här: