Jag rensar och rear vintagemönster

Nu har jag lagt ut ett antal retro- vintage mönster till försäljning på hemsidan, det är symönster som har utgått ur mönsterföretagens sortiment och som jag tyckte var så fina att jag köpte dem och sparade dem i ett eget litet butikslager. Men nu säljer jag ut symönstren till halva priset. Se gärna https://alrups-sy.se/retrofynd.htm om du är intresserad. 
Det känns lite svårt att sälja dem, just för att jag gärna vill ha dem själv, men jag inser att jag aldrig kommer att sy upp dem. Kommer jag att ångra mig? Mycket möjligt, men jag hoppas och tror att någon annan kan ha mer glädje av dem. Det är oöppnade mönster och jag har bara njutit av att ha dem i hyllan. 
Har jag kommit till en ny fas i livet? Det verkar så. En mer "kräsen" fas.
Jag vill bara ha saker som jag tycker om och helst bara göra sådant som jag vill.
Kanske har det med åldern att göra, eller att två äldre barnen har flyttat ut och att den yngste har fyllt 18. Det senaste året har jag börjat rensa bland ägodelarna och avsluta sådant som inte "ger" mig något. Och när jag väl börjat tycks jag inte kunna sluta.
Dessutom gör jag färdigt oavslutade projekt, syprojekt och stickprojekt till exempel, och jag har många sådana. De som jag inte tycker om slänger jag, (och jag kommer ihåg att sortera och lägga i återvinningen och jag känner mig så duktig ;) 
Kommentera inlägget här: