Knapp-Carlsson är bäst!

Knapp-Carlsson är en superbra sybehörsaffär i Göteborg, och den har funnits sedan 1910 (!)
Förra veckan behövde jag sysilke, alltså silkestråd som man använder när man syr sidenblusar, inte knapphålssilke, det finns på fler ställen. Men sysilke det är inte så lätt att få tag på.
Då ringde jag Knapp-Carlsson.
Klart att de hade sysilke och jag förklarade att jag ville ha marinblått, vitt och svart. Inga problem. Några dagar senare fick jag ett kuvert och inuti den låg en påse med ett antal rullar sysilke. Så smidigt.
Mycket enklare och billigare än att åka till Göteborg, trots att det bara tar 37 minuter från Trollhättan.
Jag vill mycket gärna rekommendera denna charmiga fina välsorterade sybehörsbutik. 
När jag bodde i Göteborg (fem år på 1980-talet) så handlade jag ofta där och jag erkänner att jag ibland gick dit bara för att titta, fast jag kom aldrig ut utan att ha köpt något.
Här är adressen till deras hemsida, det är inte någon vanlig webbutik men man kan ringa och beställa, förutsatt att man vet vad man ska ha. Personligt och trevligt. 
www.knapp-carlsson.se/ 
Kommentera inlägget här: