Nysytt - fräsch blus, Simplicity 8297

Jag har sytt en ny blus, en randig skjorta i bomullstyg och jag använde Simplicity 8297.
En skjortblus i en ganska okomplicera modell. Inga knappslåar och inte något separat kragstånd. Enkelt och ganska snabbsytt. I ryggen finns ett veck, men jag föredrar ett motveck så jag sydde det i stället. (Hoppsan, nu ser jag att jag slarvat lite med mönsterpassningen vid oket.)
Ärmen hade inte någon manchett, men jag gjorde en öppning med ett veck så att den går att kavla upp lite. 
Jag använde mönster Simplicity 8297, mönster till blusar med variationer, modell C.
Så här ser mönsterskissen ut. Simplicity 8297
Blusen var enkel att sy och blev bra. Passformen var helt okej, men kragen var för hög, så den har jag redan ändrat. Så här blev det. Får se om jag gör en annan variant nästa gång. Kragen ser nättare ut på mönsteromslaget. (Eller så är min hals kortare än modellens på bilden, vilket är troligt.)
Bra att göra det direkt och ändra mönstret också, så det är klart till nästa gång jag använder det. Det här blusmönstret tänker jag använda igen.
Fler blusmönster se: www.alrups-sy.se/blus.

Köp mönster on-line från Alrups-sy.se. Se gärna Alrups-sy.se prislista.
Titta på webbsidorna och beställ snabbt och säkert från Alrups-sy.se i Trollhättan. 
Ring (073-5616384) 
eller mejla (e-post: [email protected]din beställning. 
Vi har alla mönster i lager och kan skicka samma dag. 

ingvor:

Vilken fin blogg du har skaffat dig, super.
Snyggt blus mönster.

Svar: Trevligt att du gillade den. Min blogg behövde lite uppfräschning :)
M. Alrup

Kommentera inlägget här: