Prinsessan Dianas liv och utställningen i London

Senare i höst ska jag enligt planerna åka till London. Där vill jag besöka två utställningar:
Balenciaga: Shaping Fashion(www.vam.ac.uk) Victoria & Albert Museum 
och
Diana: Her Fashion Story, (hrp.org.uk/kensington-palace) på Kensington Palace. 
 
Se gärna "Smygtitta på utställningen om prinsessan Diana", (galamagazine.se), och/eller "Princess Diana Exhibition: Her Fashion Story", BBC News, (youtube.com). 
Inför besöket på utställningen har jag läst och sett bilder om prinsessan Dianas liv och hennes stil.
Nu tänker jag dela med mig av det jag har hittat om henne på nätet, och det finns en hel del.

Tv-inslag, TV4.se: "Så var prinsessan Diana som stilikon", (tv4.se). 
Lång artikel + tv-inslag från SVT: "Prinsessan Diana - ett oförglömligt livsöde", (svt.se).  
Damernas värld: "Diana om bröllopet med Charles: "Jag kände mig som ett lamm på väg till slakt", (damernasvarld.se). 
SvD: "Tidernas största modeprinsessa", (svd.se
DN: "Susanne Ljung: Klädkakofonin stramades upp och prinsesan Diana fick stil på monarkin", (dn.se).
Femina: "19 gånger Diana visade prov på sin eleganta stil", (femina.se).
Elle: "Prinsessan Dianas största fashion moments", (elle.se). 
Svensk Damtidning: "21 oförglömliga foton på prinsessan Diana", (svenskdam.se).
ICA-kuriren: "Stilikon - Diana, prinsessan som lät kläderna tala", (hemtrevligt.se/icakuriren). 
Amelia: "20 år sedan prinsessan Diana dog - här är sagan om folkets prinsessa", (amelia.se
Året Runt: "21 oförglömliga foton på prinsessan Diana", (aretrunt.se). 
GP: "'Farväl Englands ros'", (gp.se). 
Stoppa pressarna: "Dianas liv i 60 bilder", (stoppapressarna.se). Till sist, ett radioprogram från Stil - "Prinsessan Diana och hennes (ny)gamla fanclub", (sverigesradio.se). Ett program som jag "tjatat" om tidigare.
Vogue UK, Suzy Menkes: "Diana - And Her Language of Clothes", (vogue.co.uk). 
 
Det är intressant att se hur hennes klädstil förändrades i takt med att hon blev äldre, att hon blev säkrare och hur hennes liv förändrades. Prinsessan Diana hade ju dessutom medel och möjlighet att ta ut svängarna rejält när hon ville förändra sin stil.
Jag ser fram emot att se utställningen och jag hoppas verkligen att resan till London blir av den här gången ...
Angående utställningen om Balenciaga på V&A museum så har jag bloggat om Christobal Balenciaga 7 augusti 2016 - alrupssy.blogg.se
Nedan, Vogue 1542, design Patricia Jeanne Keay, mönster till kort festklänning. (Köp symönster on-line från Alrups-sy.se i Trollhättan.)
Kllicka här ifall du vill se fler snygga Vogue-mönster till festklänningar. Alrups-sy.se/Vogue och välj FEST (Voguepatterns Evening) i vänsterspalten. 
Köp mönster on-line från Alrups-sy.seTitta på de internationella webbsidorna och beställ snabbt och säkert från Alrups-sy.se i Trollhättan. Ring (073-5616384) eller mejla (e-post: [email protected]) din beställning. Vi har alla mönster i lager och kan skicka samma dag. 
Kommentera inlägget här: