Lite inspiration till höstjackan

Jag har tagit fram ett mörkblått tyg som ska bli en jacka/kavaj. Den ska bäras inomhus i vinter och sedan utomhus i vår. Tror att jag redan har bestämt mig för vilken modell jag vill ha, och nu ska jag fundera på detaljer och mönster.
Här är lite inspiration som jag kan dela med mig:
"Höstens snyggaste jackor", femina.se
"25 höstjackor för alla smaker", damernasvarld.se
"Höstens jackor som är lika snygga som varma", metromode.se
"Snygg höstjacka 2017", elle.se
Se gärna två pinteresttavlor med snygga jackor/kappor som jag har sparat.
pinterest.se/alrup/jackor-och-kappor/ 
och 
pinterest.se/alrup/chaneljackor/   
Jackor i fuskpäls är väldigt modernt (och varmt) och här är en länk till "Höstens mysigaste plagg: fuskpälsen", elle.se Och jag såg att Stoff och Stil har ganska mycket fuskpälstyg och i olika prisklasser. Imiterad päls - Stoff och stil. Läste förresten i att fuskpäls i leopardmönstrat är det absolut "hetaste" i vinter. Hm.
Jag har sålt flera mönster till jackor och caper, inte så många till kappor den här säsongen, än.
Nedan, ett nytt snyggt mönster från Simplicity.
Simplicity 8467, mönster till jacka och kappa med kapuschong eller krage. (Beställ mönster från  Alrups-sy.se i Trollhättan.)
Fler mönster till jackor och kappor från Simplicity - alrups-sy.se/simplicity_jacka
Köp mönster on-line från Alrups-sy.seTitta på de internationella webbsidorna och beställ snabbt och säkert från Alrups-sy.se i Trollhättan. Ring (073-5616384) eller mejla (e-post: [email protected]) din beställning. Vi har alla mönster i lager och kan skicka samma dag.  
Kommentera inlägget här: