Nysytt: Värmande väst under vårkappan - Burda 6986

Tajmingen när jag sydde den här värmande västen/"fodret" var perfekt!
Jag har en (köpt) grå kappa som är ofodrad och i höstas funderade jag på att sy ett foder i den. Sedan kom jag på att jag kunde sy en väst och på det sättet lätt kunna ta av och på ett värmande "foder" över ryggen.
Nu var västen färdig och den här kalla våren är den här västen helt perfekt under kappan. Dessutom lär den vara skön att ha under regnkappa lite blåsiga dagar eller i trädgården. Den är sydd i matellaserat fodertyg, och har delbart blixtlås och är kantat med köpta svarta snedremsor.
Nedan, väst sydd av Burda 6968
Och så här ser den ut under min grå kappa ...
Det gick fort att sy västen, och det behövdes inte så mycket material. Det matellaserade fodertyget köpte jag från StoffochStil, det delbara blixtlåset hade jag hemma och svart tråd hade jag hemma och sedan köpte jag svart snedremsa i bomull.
Nedan, Burda 6986, mönster till kappa, och kappa med cape och väst, och jacka. 119 kr + frakt. Köp mönster on-line från Alrups-sy.se
Västen hade A-modell och är väldigt bekväm. Jag gjorde den så stor att jag kan ha en tröja under. Vill man inte riskera att se ut som en Michelin-gubbe kan man alltid ha ett skärp utanpå.
Fler burdamönster till jackor, kappor och västar finns här: Alrups-sy.se/BURDA_Kappor.html  
Köp mönster on-line från Alrups-sy.seTitta på de internationella webbsidorna och beställ snabbt och säkert från Alrups-sy.se i Trollhättan. Ring (073-5616384) eller mejla (e-post: [email protected]) din beställning. Vi har alla mönster i lager och kan skicka samma dag. 
 

Kommentera inlägget här: