Julklapstips: mönster till herrskjortor.

De senaste dagarna har jag sålt mönster som ska bli julklappar.
I dag hade jag en trevlig kund som ringde och beställde mönster till herrskjortor, och de skulle bli julklappar till sonen som har börjat sy kläder. Han är ingenjör och har sömnad som hobby. 
Inte konstigt egentligen, tillskärning och sömnad är ju en sorts ingenjörskonst.
(Tänk bara på Christobal Balenciaga som kallades sömnadskonstens arkitekt.)
Hon köpte två bra basmönster till herrskjorta, en "slimmad" modell och en rak modell, klassisk skjortkrage.
Nedan, Vogue 9220, mönster till herrskjortor, rak modell. (Beställ mönster från  Alrups-sy.se i Trollhättan.) 
Nedan, Vogue 8889, mönster till herrskjortor, slimmad modell. (Beställ mönster från  Alrups-sy.se i Trollhättan.) 
Det var inspirerande att prata med henne. Hon berättade om hur hon tittade bland sina tyger och fick en idé och sedan använde hon sitt basmönster och ändrade det så att det passade och sydde sedan upp det hon ville ha. Det låter helt perfekt. Man får en idé och sedan genomför man den. Väldigt kreativt!
Och dessutom får man en bra garderob. Och att ha ett bra basmönster som man kan ändra och skapa egen design, det låter härligt. 
Jag blev faktiskt så inspirerad att jag ska gå ut till tygsamlingen och titta om jag inte ska sy mig något snyggt till jul/nyår. (Men jag gillar även att testa nya mönster.)
Det gläder mig förresten att det tycks bli allt fler män som syr. Och jag säljer mest mönster till herrkläder från Burda och Vogue. 
Se gärna Burdas herrmönsteravdelning och Vogues mönster till herrkläder.
Köp mönster on-line från Alrups-sy.se. Se gärna vår prislista - alrups-sy.se/prislista
Titta på de internationella webbsidorna och beställ snabbt och säkert från Alrups-sy.se i Trollhättan. Ring (073-5616384) eller mejla (e-post: [email protected]) din beställning. Vi har alla mönster i lager och kan skicka samma dag. 
Kommentera inlägget här: