Kan man ha shorts i Perpignan nu?

Fick ett telefonsamtal från Frankrike i går. En kund ville beställa mönster som skulle skickas till Frankrike, till ett ställe i södra Frankrike i närheten av Perpignan, som ligger ganska nära kusten, norr om Pyrenéerna.
(Det är förstås inga problem att beställa mönster om man bor/befinner sig utomlands, jag har levererat många mönster till andra länder, samma pris men portot blir dyrare.) Hon beställde mönster till shorts, och jag får inte så många beställningar på shortsmönster mitt i snöiga vintern.
Så här ser det ut i dag från fönstret på övervåningen i vårt hus där jag jobbar. 70 cm snö i Trollhättan 9 november!
Jag blev nyfiken på hur vädret är i Perpignan så här års och gick ut på nätet och sökte lite. Där hittade jag en sajt som heter World Weather on line (www.worldweatheronline.com). Jättesmart sida, här kan man bara knappa in namnet på en ort och så får man genast veta hurdant vädret är där just nu.
I Perpignan är det 14 grader varmt i dag (9 november 2016), och det regnar. Inte shortsväder precis. Men våren och värmen kommer snart, även om det inte känns så just nu.
Jag försöker låta bli att tänka på det amerikanska valet i dag och på vilka följder det kommer att få, men jag kunde inte låta bli att lyssna på ett radioprogram som sändes 21 augusti 2015, alltså för mer än ett år sedan: "Donald Trump - en populistisk produkt av vår tid", Stil i P1 20160821. Hm.
Nedan, Burda 6897, mönster till shorts i två längder, stl 34-46, 119 kr + frakt.
Burda har många bra mönster till byxor, titta gärna här - Alrups-sy.se/BURDA_Byxor
Köp mönster on-line från Alrups-sy.se
. Titta på de internationella webbsidorna och beställ snabbt och säkert från Alrups-sy.se i Trollhättan. Ring eller mejla din beställning. Vi skickar samma dag.  
Kommentera inlägget här: