Retromode 1966

Jag har haft influensa och varit sjuk förra veckan, så jag passade på att läsa och se på film, när jag orkade. Bland annat läste jag Minnenas Journal, en svensk retrotidning, och via den hittade jag en väldigt trevlig hemsida. "Retro - samarbete med Minnenas Journal", (land.se/retro). Här fanns gamla husmorsfilmer och jag tog en tripp längs memorylane och mindes hur jag fick följa med mamma till Folkets hus bio i Lidköping varje höst och vår för att se det senaste för alla husmödrar. Snacka om tidsdokument från en tid när de flesta mammor var hemmafruar.
Jag hittade en film med inslag med skomode från 1966 och jag ville ha alla skorna, nu, i vår. Titta på "Sugen på shopping? Inspireras av 60-talet." På samma ställe hittade jag en ny bra blogg "Leones Vintage, loppisfantast och nostalgiexpert". Där fanns även tips på evenemang, bl a i Gävle.
Maken och jag ska till Göteborgs Vintagemässa i maj och sälja retromönster, det ser jag fram emot. Läs mer om Göteborgs Vintagemässa. (vintagegbg.se).
Nedan, Simplicity 1197,1960's Vintage, mönster till klänning och kappa i retrostil, 125 kr, Alrups-sy.se/butik 
60-talets mode var både snyggt och bekvämt, när man ser det så här i efterhand ...
Vill man se mer mönster i retrostil, titta på Alrups retroavdelning, (alrups-sy.se/retro).
ingvor:

Snyggt, det är lite häftigt med dessa retro kläder, nu var det ett tag sedan jag sydde något.
Ha en fortsatt bra dag

Svar: Jag planerar att sy i påsk, äntligen. Ha en trevlig påsk!
M. Alrup

Kommentera inlägget här: