Inspirerande höstkappor

Just nu sitter jag och förbereder inför alla nya höstmönster. Vogues höstmönster är på väg, och Burdas, och Buttericks. Dessutom ska vi förbättra hemsidan så att vi inte hänvisar till de amerikanska/engelska hemsidorna utan göra egna. (Jag tycker verkligen om att jobba med mönster.)
Det känns som om det är början till höst, lite i alla fall. Det regnade förut och det är ett tag sedan. Jag sålde mönster till en kappa och insåg plötsligt att det kanske är dags att tänka på höskläderna. Femina hade exempel på jättefina kappor: "Snygga ytterplagg för alla plånböcker", (Femina.se). Damernas värld har börjat med höstinspiration: "10 trender du vill ha koll på i höstens mode", (damernasvarld.se) och "Höstens 6 viktigaste färger 2015", damernasvarld.se.
Bland Burdas nya mönster finns ett mönster till en kappa/jacka som är easy. Se nedan. Burda 6736, 95 kr. Jag har inte fått mönstren än så jag har inte lagt ut dem på hemsidan.
Kommentera inlägget här: