Jag kan känna mig som en ballerina

En av mina söner har påpekat att jag faktiskt behöver röra på mig mer, och det har han helt rätt i. Men det gäller att hitta en träningsform som man gillar. Jag har läst om olika appar och kollat lite på Youtube, och nu har jag hittat något som jag tycker passar mig. New York City Ballet Workout (Youtube). Mannen som pratar har en nästan hypnotisk röst och i bakgrunden hörs klassisk musik. En kort stund kan jag känna mig som en äkta ballerina ;) 
Dessutom blir jag full i skratt när jag tänker på vad grannarna skulle säga ifall de såg mig. (Jag kanske ska sy mig en liten "tutu" också?) Jag tränar, jag har roligt och grannarna får en överraskning om de ser mig. Den här träningen är precis som ett Kinderegg.
Man kan faktiskt börja träna balett även om man är äldre och aldrig har gjort det tidigare, jag har läst att det finns kurser för nybörjare i alla åldrar. (För min del så tror jag att det räcker att göra pliéer framför datorn.)
Nedan, Kwik Sew 3661, mönster till träningsdräkt/leotard och kjol, 89 kr. (Alrups-sy.se).
Nedan, en mer "seriös" variant, eller kanske inte. Simplicity 2067, mönster till maskeraddräkt, ballerina/superhjältinna, 105 kr, (Alrups-sy.se).
 
Kommentera inlägget här: