Tröstar mig med Dior

Det är den varmaste sommaren på mycket länge, och då blir jag sjuk och äter penicillin och får inte vistas i solen!  Fast jag försöker göra det bästa av situationen. I dag, sommarens varmaste dag hittills, sitter jag under äppelträdet med min dator och några böcker och läser om Dior. Är det någon som vill göra likadant så kommer några tips här.
Diors egen hemsida om Diors historia är jättebra, där finns massor att välja bland: Dior - THE STORY OF DIOR.
Diors barndomshem i Normandie som har förvandlats till Diormuseum - Musée Christian DIOR Granville. Här finns massor av fakta och bilder.
Dior Mag, här kan man välja bland olika bilder, filmer, nutid. DIOR TV .
SVTPlay - Fashion, avsnitt 6: Modegiganterna, programmet är tillgängligt t o m lördag 26 juli. Här fanns det en hel del Dior.
Bilder från Diors senaste modevisning, Rodinmuséet Paris. - Christian Dior, haute couture, höst-vinter 2014-15, Vogue.fr. Och apropå 60-talets A-linje så lanserade Dior A-linjen 1955.
Nedan, VOGUE 8687 Vintage Vogue, circa 1954, 155 kr. Mönster till retrokappa och klänning, (Alrups-sy.se)
 
Kommentera inlägget här: