Symässan i Göteborg 2017

I går var jag på symässan i Göteborg. Ann-Christin och jag hade verkligen en heldag och det var väldigt trevligt.
Helhetsintrycket av mässan var att det var så mycket av allt. 
Vi tog oss an det hela systematiskt och gick längs alla raderna så att vi inte missade något. Det var en hel del tyger, mycket garn, smyckestillverkning, symaskiner, och mycket mycket mer.
Här är några höjdpunkter för mig:
Per & Nilla Remake, barnkläder gjorda av återbrukat material. Här fanns barnkläder sydda av återbrukade tyger.
Här fanns mycket inspiration! Jättefina kläder och i mjuka sköna tyger.
Små skjortor sydda i olika, men färgmatchade tyger. En röd klänning sydd av en duk och med passpoalrand i sidorna. Och jättefina dopklänningar sydda av örngott med broderi, se bild nedan.
Ett annat ställe där vi stannade lite extra var där man visade Huskvarnas broderimaskiner. Jag köpte nya symaskiner förra året så jag nöjde mig med att titta längtansfullt, men Ann-Christin funderar på en ny. Vi fastnade båda två för den här fina blå toppen med vita broderier.
Modellen på toppen var väldigt enkel, men med broderierna så var den såå fin. Vill ha! tänker man.
Vi pratade med kvinnan som demonstrerade brodermaskinerna och hon hade på sig en orange tunn jacka med svarta broderier på. Väldigt snygg den också.
Nu ska jag börja spara till en brodermaskin, och det lär väl ta ett tag. Men den som väntar på något gott ...
Jag köpte ett mörkblått tyg till en klänning, och det fick räcka. Jag har bestämt att försöka avstå från att köpa tyger innan jag sytt upp några.
Men jag köpte sybehör! Jag hittade bland annat fingerborgar med "öppen topp" och det blev jag mycket glad för. Den enda fingerborgen jag hade med "öppen topp" hade jag ärvt av min mamma, och den har tyvärr  försvunnit. Så jag köpte tre stycken! Sedan hittade jag en kul nålpåträdare med belysning och kunde inte låta bli.
Efter några timmar gjorde det ont i fötterna och dessutom var vi nöjda och trötta. Då gick vi ut från mässan och gick till en italiensk restaurang och åt kalvfrikadeller i tomatsås med ett glas rödvin till.
Efter en promenad längs avenyn stannade vi och drack kaffe innan vi åkte hem till Trollhättan och Borås.
En mycket lyckad dag!
Ha det bra i Antibes, Ann-Christin!
Kommentera inlägget här: