Vogue 9204 - bra mönster till knytblus

Jag testade ett mönster från Vogues höstkollektion, Vogue 9204, och blev väldigt nöjd. Det är ett Very Easy Vogue mönster och det var det verkligen, enkelt alltså. Jag sydde blusen i ett mörkblått viskostyg med vita små prickar och tänker använda den till jeans. 
Nedan, bild på min nysydda knytblus, mönster - Vogue 9204.
Man har fem mönsterdelar, framstycke, bakstycke, axelok, infodring halsringning fram och knytband. Mönstret innehåller två olika ärmlängder och två olika modeller vid nederfållen. Jag valde modell C, men kortade av den på framstycket. För övrigt följde jag mönstret. Vecken på bakstycket ger rörelsevidd så att blusen är bekväm.
Kragen syddes fast i okdelen på ett mycket fiffigt sätt och det var både enkelt och blev snyggt. (Obs, blusen ser väldigt vid ut på skyltdocken, men det beror på att dockan har stl 36 och blusen är i stl 44. Man får en mer rättvis bild av passformen om man tittar på på fotot längre ner.)
 
Nedan, bild på Vogue 9402, mönster till knytblus. Det finns i två olika storlekspaket, s 6-14 (stl 32-40) och s 14-22 (stl 40-48). Mönstret kostar 115 kr + frakt.
 
Så här ser mönsterförpackningen ut. På bilden har man knutit bandet högt upp i halsen, men det går förstås att variera så att man kan ha en rosett, eller en slips, längre ner i urringningen.
Fler Voguemönster finns på vår Vogueavdelning, Alrups-sy.se/Vogue. Vi lagerför alla mönster. Se fler mönster i Alrups-sy.se/butik, mönsterbutik on-line. 
Kommentera inlägget här: