Jag är så aavundsjuk ... på en kund som köpt Voguemönster 8729.

Har just skickat i väg dagens mönsterleveranser. Däribland fanns Voguemönster 8729, Vogue Vintage Model, Circa 1956. Det är alltså ett vintagemönster, ett gammalt Voguemönster som har gjorts i "nyutgåva", och är från ungefär 1956. Det är så mycket ... femtiotal och glamour.
Varenda gång jag säljer det här mönstret drabbas jag av avundsjuka på den lyckliga sömmerska som ska sy en sådan klänning. Fast det är inte någon otrevlig avundsjuka, jag ser det snarare som ett tecken på att jag snart måste köpa det där mönstret och sy upp en sådan klänning, bara för själva nöjets skull. Själv har jag ingen användning för en sådan klänning, och skulle inte passa i den modellen heller, tyvärr. Men visst är den ... vacker.
Nedan, bild på Vogue 8729, ordinarie pris 155 kr. Finns från size 6 (stl 32) till size 20 (stl 46). Från och med 21 februari till 31 mars har vi extraerbjudande på alla Voguemönster. Då kostar det här mönstret bara 99 kr. Titta på Vogues mönsteravdelning, där finns massor av snygga mönster. Köp mönster - Alrups-sy.se
Så här ser den ut i Vogues uppsydda variant. Modellen behöver en UNDERKJOL till, tycker jag, för att få den rätta volymen i kjolen. Varför inte några tyllunderkjolar? Dior jobbade mycket med "underarbetet" i klänningarna, med inbyggda korsetter och underkjolar i flera lager.
 
 
Kommentera inlägget här: