Ny fas i livet

Det är mycket nu...
Tittar man på bilden ser man en massa symönster och kartonger. Jag har avslutat min mönsterbutik on-line, Alrups-sy.se. Och nu håller jag på att skicka tillbaka mönsterlagret till grossistfirman.
Det känns bra.
I somras fick jag problem med hälsan och då började jag fundera. Det kanske räcker med ett jobb?
Och jag trivs verkligen med att översätta böcker.
I år har jag fått översätta flera historiska romaner och det blev liksom en nytändning yrkesmässigt. Jag kände nytt intresse för översättningsjobbet och att skriva, och jag tyckte att det skulle bli kändes skönt att få koncentrera sig på det.
Så i november kändes det helt självklart - jag stänger mönsterbutiken efter jul!
Men jag fortsätter förstås att sy, titta på mönster, gå på utställningar, läsa om designers och dräkt- och modehistoria, läsa om historiska personer och ... 
Det är viktigt att ha något att se fram emot. I synnerhet när man håller på med något som inte är särskilt kul. (Packa ner c:a 7000 symönster i kartonger är INTE särskilt roligt.)
Jag ser fram emot att besöka Balenciaga utställningen i Borås och i januari planerar Ann-Christin och jag att se den.
Jag såg utställningen i London i november 2017, men vill väldigt gärna se den igen. Känns fantastiskt att Borås har fått hit en så stor utställning från Victoria & Albert Museum i London. 
Som förberedelse läser jag om Balenciaga och tittar på Textilmuseet i Borås hemsida: "Balenciaga - Master of Couture", visas 15 december 2018 - 21 april 2019.
Har du lust kan du titta på mitt blogginlägg om Balenciagautställningen i London, november 2017. http://alrupssy.blogg.se/2017/december/balenciaga-utstallning-i-london-25-nov.html
Och kanske ett  blogginlägg om Christobal Balenciaga: http://alrupssy.blogg.se/2016/august/cristobal-balenciaga-1895-1972.html 
Ha det gott! Jag återkommer.
Liselotte Johansson:

Tack för tipset om utställningen. Den ska jag försöka gå på.

Svar: Bra ide, den är säkert värd (minst) ett besök!
M. Alrup

Kommentera inlägget här: