Nysytt - kostymbyxa i linne, burda 6471

Mina nya linnebyxor är äntligen färdiga - 11 oktober. Lite sent, men förhoppningsvis kan jag använda dem nästa vår och sommar. 
Jag ville ha ett par bekväma, svala linnebyxor och testade Burdas nya mönster till byxor Burda 6471
På bilden är de uppsydda i två stilar, dels i sweatshirttyg och sedan en kortare variant i rutigt tyg. Benen är ganska smala, men och det finns veck vid midjan och fickor. Enligt mönstret har man en tunnel med resår i midjan i ryggen, men det ville inte jag ha utan gjorde vanliga insnitt och en vanlig linning. 
Midjan var ganska låg och det vill jag ha. Det gick snabbt att sy och mönstret passade mig redan vid första provningen. Ovanligt, men skönt när det händer. Då är det bara att sy ihop och se glad ut. 
Nedan, Burda 6471, mönster till byxor i två längder. Modellskiss.
Nedan Burda 6471, Mönsterfoto, mönster till byxa i två längder. (Köp symönster från Alrups-sy.se).
Mönstret är märkt "Easy", och det var inga konstigheter alls. Och jag har redan börjat på ett nytt par, ett par mörkblå. Linnebyxorna ska jag lägga undan till nästa år, som sagt.
Jag rekommenderar mönstret, fast kan inte garantera att byxorna passar, förstås. Den här gången råkade mönstret passa min kroppsform, men det är ju snarare regel än undantag att man får ändra lite.
 
Köp mönster on-line från Alrups-sy.seTitta på de internationella webbsidorna och beställ snabbt och säkert från Alrups-sy.se i Trollhättan. Ring (073-5616384) eller mejla (e-post: [email protected]) din beställning. Vi har alla mönster i lager och kan skicka samma dag.  
Kommentera inlägget här: