Stiltips från sonen - se på Lyn Slater 63 år

Jo, jag har sett bilder på the Accidental Icon, och tyckt att Lyn Slater ser jättetuff ut. 
En kväll frågar en av mina söner om jag vet vem den där universitetsprofessorn från New York är, hon som ser så tuff ut, och han sa att han tror att jag skulle passa i en sådan där lång lugg. 
Intressant, tänkte jag. Både att han hört talas om och sett the Accidental Icon och att han ger mig stiltips. (Tyvärr kan jag inte ha en sådan där snygg lång tjock svepande sidolugg eftersom min hår är för tunt i pannan.) 
Sedan läste jag en artikel om Lyn Slater på Feminas hemsida - "Lyn Slater blev modell vid 63 - bevisar att mode inte har någon övre åldersgräns", (femina.se). Då förstod jag att det där med "accidental icon" faktiskt hade en bakgrundshistoria. Lyn Slater är vad jag skulle beskriva som tuff och häftig, (ord som visar hur gammal jag är.)
Lyn Slater har för övrigt slutat som lärare och ägnar sig nu enbart åt mode och sin nya karriär som modeikon.
Jag googlade och hittade mer om henne, både bilder, artikel och hennes blogg, och jag tänkte dela med mig.
Accidental Icon, bloggen - (accidentalicon.com
Instagram - accidental icon, (instagram.com/iconaccidental)
"63-åriga professorn som blev årets hetaste supermodell", (svd.se)
"Läraren som blev modeikon som 63-åring och som bevisar att mode inte har någon ålder", (expressen.se).
 "5 steg till att bli som Lyn Slater", (nouw.com/lovisabriggert
Trevligt att läsa om människor som vågar vara annorlunda :)
Mellansonen fick mig att köpa vinröda vans förra året, och de trivs jag i, i synnerhet till klänning/kjol, men särskilt modig är jag inte.
Hittade en sida med fler tips om bloggare "De coolaste bloggarna 20-70 år", (nyheter24.se/modette), och här finns även Lyn Slater med. 
Nedan, Vogue 9246, mönster till minigarderob i avskalad stil. Innehåller mönster till topp, jacka, kappa, byxor i två modeller och vidder, finns i s 4-14 (stl 30-40) och 16-26 (stl 42-52). 129 kr + frakt.
 Jag önskar det fanns fler damer som är 50+ som bloggade om stil och mode. Har faktiskt inte hittat någon svensk än, men jag fortsätter att leta ...
Och helst en som syr sina kläder också, det vore väl jättekul.
Köp mönster on-line från Alrups-sy.seTitta på de internationella webbsidorna och beställ snabbt och säkert från Alrups-sy.se i Trollhättan. Ring (073-5616384) eller mejla (e-post: [email protected]) din beställning. Vi har alla mönster i lager och kan skicka samma dag. 
liselotte:

Jag har länge tänkt att starta en blogg men det har inte blivit av. Nu har jag äntligen fått tummen ur och gjort detta. Jag syr egendesignade väskor och en del kläder men även kläder efter mönster som jag köpt. Bloggen heter bylijo.blogg.se. Kolla gärna in den. Jag har precis startat den.

Svar: Tack för tipset! Vilken snygg väska du hade gjort!
M. Alrup

Kommentera inlägget här: