Simplicity 8293 - bekväm rak klänning

Skön lättsydd bomullsklänning - Simplicity 8293
I sommar har jag använt den här rutiga bomullsklänningen. 
Modellen är rak och väldigt sval att ha på sig när det är varmt. 
Mönstret kallas "Simple Sheath", eller "Enkelt fodral", och har runt halsringning men olika ärmvarianter.
Det var väldigt lätt att ändra. Jag gjorde till exempel V-ringning. 
Ångrade att jag inte sydde fickor, men det får bli nästa klänning. 
Nedan, Simplicity 8293, Mönster till enkel rak klänning.

Nedan, se mönsterskiss Simplicity 8293

Mönstret rekommenderas
Jag sydde en annan bomullsklänning också, av ett annat mönster, A-linje modell och med holkärm. Den tänker jag inte visa. Det går förresten inte för jag har redan klippt sönder den och ska använda tyget till något annat. Så kan det gå. Men jag har bestämt mig för att inte ha några kläder som jag inte trivs i i garderoben. 
Livet är för kort för det.

Köp mönster on-line från Alrups-sy.se. Se gärna Alrups-sy.se prislistaTitta på webbsidorna och beställ snabbt och säkert från Alrups-sy.se i Trollhättan. Ring (073-5616384) eller mejla (e-post: [email protected] ) din beställning. Vi har alla mönster i lager och kan skicka samma dag. 

Kommentera inlägget här: