Nysydd klänning Vogue 9183

Jag har sytt en ny klänning, en mörkblå klänning med A-linje och jag har använt Vogue 9183, Very Easy Vogue Custom Fit.
Jag hade ett mörkblått jerseytyg så jag tog det. Ärmen fick bli halvlång och sedan förlängde jag mönstret så att klänningsfållen täcker knäna. Jag ville ha en ny halsringning och den här "fyrkantiga" eller båtringningen, kändes ny. Sedan gick den för högt upp i halsen, tyckte jag, så jag ändrade lite, men resultatet blev helt okej. En annan sak, klänningen kändes för strikt för att ha till vardags, men tyget var för mjukt för att använda när jag vill vara lite uppklädd, så jag satte på ett par fickor (jag fodrade fickorna med blankt fodertyg och det är därför tyget runt fickorna "drar sig", trots att jag sydde fast dem för hand.) 
Mönstret var lätt att följa och den satt fint. Det här mönstret ska jag använda igen. 
Nedan, Vogue 9183, Very Easy Custom Fit, mönster till klänning med två olika ärmlängder, s 6-14 (stl 32-40) och s 14-22 (stl 40-48). 115 kr hos Alrups-sy.se. (köp mönster on-line från Alrups-sy.se).
Vogue 9183, igen.
Här är en länk till fler Voguemönster - Alrups-sy.se/vogue. En länk till Vogues alla klänningsmönster, (292 stycken och Alrups-sy.se har alla i lager). 
Köp mönster on-line från Alrups-sy.se. Titta på de internationella webbsidorna och beställ snabbt och säkert från Alrups-sy.se i Trollhättan. Ring (073-5616384) eller mejla (e-post: [email protected]din beställning. Vi har alla mönster i lager och kan skicka samma dag. 
ingvor:

Vill önska dig en trevlig Tretton helg

Svar: Ett lite försenat tack, och jag hoppas du får en trevlig avslutning på den långa helgen!
M. Alrup

Kommentera inlägget här: