Handskar - en oemotståndlig frestelse

I förrgår hade jag ett ärende i centrum och då blev jag utsatt för en oemtotståndlig frestelse - Superbilliga skinnhandskar. De bara låg där i en stor låda och liksom ropade på mig. Så jag kom hem med 3 par! Men de satt perfekt och det var 70 % rabatt! Jag tyckte att jag hade gjort ett (tre) fynd. Nu lägger jag dem ihop med mina andra handskar i lådan. Hur många ska man ha för att det förtjänar att kallas en samling?
Jag har mycket svarta och mörkblå kläder, skor/stövlar och handväskor, och då piggar det verkligen upp med ett par handskar i knallfärg, eller två par rättare sagt. Det tredje paret var ju olivgrönt. Men jag är väldigt nöjd.
När jag var ute på nätet i går hittade jag en bild på Sienna Miller från alla hjärtans dag och hon har på sig ett par röda skor till en för övrigt ganska stram klädsel, i svart, vitt och beige. "Sienna Miller Adds a Dash of Valentine's Day Spirit to Her Minimal Style", (vogue.com). Snyggt. 
I måndags sålde jag ett mönster till handskar, det var en kund som ville sy handskar utan fingertoppar. Härligt med människor som får en idé och förverkligar dem!
Nedan, Vogue 8311, mönster till handskar i åtta olika modeller. 129 kr + frakt. 
Köp mönster on-line från Alrups-sy.se. Titta på de internationella webbsidorna och beställ snabbt och säkert från Alrups-sy.se i Trollhättan. Ring (073-5616384) eller mejla (e-post: [email protected]din beställning. Vi har alla mönster i lager och kan skicka samma dag. 
Kommentera inlägget här: