Spännande parfymreklam med dansvänlig lång klänning

Kenzo har gjort en spännande reklamvideo till sin nya parfym. Klicka här: KENZO world - The New Fragrance, (youtube.com). Det är Andy MacDowells (hon som spelade i Fyra bröllop och en begravning) dotter, Margaret Qualley som dansar i filmen. Hon har på sig en grön lång klänning, och den sydd i flera lager och kortare i ena sidan. Det är ju bra för när hon dansar som hon gör så behöver hon minst sagt rörelsefrihet. Jag försökte ta reda på var den gröna klänningen kommer ifrån så att man kan titta närmare på den, och det borde ju vara Kenzo som har gjort den, men hittade den inte. Snygg är den i alla fall, och dansvänlig som sagt.
Jag tänkte på ett av McCalls mönster till lång klänning, mycket enklare skärning, men den klänningen har mycket vidd i kjolen och är mycket kortare fram. Den kan man nog också dansa ganska vilt i ...
Nedan, McCalls 6701, mönster till lång klänning, s6-14 (32-40) och 14-22
Fler mönster till långa klänningar och balklänningar finns på Alrups balavdelning, Alrups-sy.se/bal.
När jag såg parfymreklamen tänkte jag på den där videon som Christopher Walken gjorde till musik av Fatboy Slim, Fatboy Slim Weapon of Choice, (youtube.com). Och det är det tydligen fler som har gjort för på Youtube finns redan en video där man har mixat ihop dessa två. Dessutom är det samma regissör som har gjort båda två. "Actress Margaret Qualley Goes Totally Berserk in Spike Jone's Insane Video For Kenzoworld", (creativity-online.com).
Och när jag tänkte på Christopher Walkens "dansvideo" så mindes jag att Mikael Persbrandt gjorde en dansvideo i en reklamfilm för Vasakronan. Vasakronan 9-5, (youtube.com). Persbrandt är utbildad dansare, och det syns. Han har faktiskt gjort en egen version av Christopher Walkens dans i programmet Kobra, svt. "Kobra, Mikael Persbrandt dansar." Kunde inte låta bli att läsa om Mikael Persbrandt på Wikipedia, oj, den mannen har verkligen hunnit med en hel del, både film och teater. I höst är Mikael Persbrandt aktuell i "Macbeth" på Maximteatern i Stockholm, (DN.se), och han har titelrollen. Jag skulle gärna åka till Stockholm och se den. Jag gillar pjäsen Macbeth och jag såg den 1992 på Stockholms Stadsteater med Sven Wollter och Viveka Seldal i huvudrollerna. Den föreställningen glömmer jag aldrig. 
Se där, nu gick funderingarna från Kenzo parfym till Macbeth, så kan det bli.
Kommentera inlägget här: