Exempel på smart, billig marknadsföring

I går fick jag ett intressant paket med en bok i. 
Jag har köpt ännu en bok via Bokbörsen.se och den här kom från Leif Johansson, "köper, säljer frimärken och böcker", i Alvesta. Ser ni alla fina frimärken som finns på paketet? När jag läste visitkortet som låg i bokpaketet förstod jag att det faktiskt var en smart och billig marknadsföring för en firma som säljer och köper frimärken. (Eller var man bara ekonomisk och använde frimärken man ville bli av med?) I alla fall uppfattade jag det som marknadsföring, för jag reagerade direkt och tittade till en extra gång, både på frimärken och visitkort, (och nu bloggar jag om det också). 
Måste rekommendera Bokbörsen.se. Jag har köpt många böcker via Bokbörsen, en "marknadsplats" på webben där man kan köpa begagnade böcker. Där förmedlas bokköp mellan kund och antikvariat. Det har fungerat jättebra hittills. Böckerna har sett ut och varit i det skick som beskrivs i annonsen och leveranserna har gått snabbt. Här finns massor av böcker och det känns som att gå in i ett enormt stort antikvariat där det dessutom är väldigt lätt att hitta i. Om man t ex söker på Coco Chanel (Bokbörsen sökning Coco Chanel) så finns det i dag (5 oktober 2016) 41 böcker som man kan köpa. 
Bokbörsen.se är perfekt för oss bokälskare och dessutom kan man handla böcker med gott miljösamvete.
Obs! Jag har inte fått något för att uttrycka mig så här positivt om bokbörsen ;) 
Kommentera inlägget här: