Nu längtar man efter klänning

Sommaren har kommit tillbaka! I alla fall här i Västsverige. Solen skiner både i går och i dag och det är varmare. Nu har den stora klänningssäsongen börjat och klänning är väl det bästa plagget som finns när det är varmt och/eller man ska på fest eller jobba en hel dag. Jag har sålt många mönster till skjortklänningar i vår, men även mönster till figursvängda fodral och klänningar med vid kjol eller A-skärning eller omlottklänningar. Ser man på, där räknade jag upp de vanligaste klänningsmodellerna. Jag har samlat ihop lite klänningsreportage från tidningarna just nu för att få lite inspiration.
"Här är snyggaste sommarklänningarna just nu...", (damernasvarld.se)
"30 snygga klänningar till sommarens bröllop och fester", (chic.se)
"8 drömklänningar vi vill bära nu", (elle.se)
"18 klänningar för både vardag och fest", (femina.se).
"7 klänningar perfekta till kontoret", (femina.se)
"26 snygga sommarklänningar till alla tillfällen", (chic.se).
"30 blommiga midsommarklänningar för alla plånböcker", (chic.se).
Nedan, Burda 6640, mönster till assymetrisk klänning, (109 kr hos Alrups-sy.se)
Jag måste erkänna att jag inte har sålt något av det här Burdamönstret än, (det fanns med i burdas vår/sommarkollektion som kom i februari). Jag tycker att det här mönstret är jättesnyggt. Så jag funderar på att testa och sy upp det själv ...
Fler mönster till klänningar hittar man på Alrups klänningsavdelning: Alrups-sy.se/klanning
Kommentera inlägget här: