Påskmys med mord och mode

Nu är jag förberedd inför påsken!
Jaså, det är bara fyra dagar ledigt? Jag har i alla fall laddat rejält med läsning.
Hela familjen ska samlas och det ska ätas ägg och lamm, och cheesecake och spelas sällskapsspel. Mitt favoritspel är När då då. Ägg är förresten väldigt nyttigt, läs gärna "Ägg är dubbelst så nyttigt som vi trott", (femina.se). 
I morgon långfredag ska det regna och det passar mig perfekt. Boken Banbrytande mode köpte jag på bokrean, ett riktigt fynd som jag ser fram emot.
Längtar man efter lite flärdfullt vintagemode kan man titta på Vintage Life Magazines hemsida. Eller svenska retrotidningen Minnenas Journal, (land.se/retro).
Nedan, det börjar dyka upp fler retromönster till barnkläder i mönsterkollektionerna, till exempel Butterick 6315, mönster till retroklänning barn, 89 kr,  Alrups-sy.se/butik 


Vill man titta på fler mönster till retroinspirerade kläder gå till vår retroavdelning. - "Alrups-sy.se/retro"
GLAD PÅSK !
Kommentera inlägget här: