Helg med Audrey Hepburn

Den här helgen är det bok- och biblioteksmässa i Göteborg, OCH Syfestival i Borås. Jag velade, men kände att jag helst ville åka till Syfestivalen. Men i går kväll säger maken att han vill åka ut till Flatön och då kände jag att det passar mig perfekt. En skön avslappad helg med böcker och brasa. Så får det bli. Det kommer fler Biblioteksmässor och Syfestivaler.
Den här helgen ska jag ägna mig åt två böcker, Det som inte dödar oss och Audrey Hepburn, the 60's. Jag har med mig en jättestor, tung bok om Hepburn som jag köpte jättebilligt på bokrean förra året och jag har inte läst den än.
Om man är i Stockholm i helgen kan man gå och se Cecil Beatons fotografier på Sven Harrys Konstmuseum. (sven-harrys.se). Alla intressanta utställningar finns i Stockholm, och det är ganska långt från Trollhättan till Stockholm, tyvärr.
Jag tänker läsa om Audrey Hepburn, som sagt, och lyssna på "Audrey Hepburn - filmens stora
stilikon (Sverigesradio.se). Sedan har jag tagit med mig filmen "Frukost på Tiffany's" och "Prinsessa på vift", ifall det regnar ute på landet i helgen. Läs gärna om "Hepburns Chicest Screen Moments", en artikel i amerikanska Vogue, (vogue.com).
Nedan, Burda 7178, mönster till klänning, retromönster, 109 kr (Alrups-sy.se/butik).
 Sedan ska jag fortsätta med att förbättra hemsidan och alla mönstersidor. Det går bra att lyssna på en bok under tiden, eller så kan jag lyssna på Stil i P1 och ladda ner program till mobilen. Jag kanske fortsätter på Audrey Hepburn-temat och lyssnar på programmet om Givenchy, eller "Film och mode  ett slitstarkt ..." (sverigesradio.se). Trevlig helg!
Kommentera inlägget här: