Tips: titta ifall du har ett grått tyg!

Läser man tidningar och modetips på nätet så handlar det mycket om grått i höst.
Om du har några tyger hemma så kolla ifall du har ett grått tyg som ligger och väntar. Eller kanske ett grått plagg som du kan sy om. Det är väldigt "inne" att sy om kläder nu, och det är ett intresse som kommer att växa, sägs det.
Här är lite grå inspiration. "12 kappor i höstens hetaste färg", (damernasvarld.se). Bekväma sköna byxor, caper, tröjor och halsduk: "Skön stil", (femina.se). Tittar man på Vogues reportage: "The Fifty Shades of Gray We Saw at New York Fashion Week", (vogue.com), kan man se 50 grå plagg från visningarna höstmodet 2015, (modeveckan februari 2015). Martina Bonnier tipsar om fem grå budgetkap, (martinabonnier.damernasvarld.se). Snyggt med grå accessoarer.
Själv har jag hittat en grå sweatshirttröja som jag köpte på rea och som var för kort, jag får se vad jag kan göra åt den. Och ett grått sweatshirt tyg som jag vill göra en klänning av. Jag återkommer om resultat senare, hoppas jag.
Nedan, McCalls 7250, The Archive Collection, mönster till blus i retrostil, circa 1926, (Alrups-sy.se/butik - symönster on-line).
McCalls mönster, vinterkollektionen, har precis kommit och vi har precis lagt ut den på nätet.
alrups-sy.se/mccalls_new_winter
Kommentera inlägget här: