Sy kläder till barnbarnet och hennes docka

I går sålde jag mönster till dockkläder till en mormor/farmor. Hon hade sytt till barnbarnet och fått lite tyg över och tänkte sy något till flickans docka också. Visst låter det kul? Jag kände att det nog fanns lite positiva saker med att bli farmor en dag.
Jag minns att min faster sydde dockkläder till sina barnbarns dockor och hon gjorde det gärna ihop med dotterdottern/sondottern också. Det är ju ett sätt att föra sömnadskunskap och kreativ glädje vidare till nästa generation. För visst handlar det om kreativ lycka när man har sytt något som man är nöjd med :)
Nedan, McCalls 7043, Easy, mönster till leggings, klänning och tunika till flicka och matchande tunika + leggings till docka. Mönstret kostar 89 kr. (Alrups-sy.se/butik).
Här är ett tips på basmönster till dockkläder som jag sålt flera av: McCalls 4338, 89 kr (Alrups-sy.se/butik).
Kommentera inlägget här: