Modeinspiration för blivande mammor

Såg bilder på modeller med runda mammamagar från modevisningarna i London. "Nytt skönhetsideal på catwalken - Caroline Winberg och gravidmagen gör succé", (damernasvarld.se). Kan det bero på att Temperley London är ett av Kate Middletons favoritmärken och att prinsessan är gravid? Titta gärna på alla bilderna från Temperleys höst/vinterkollektionen, där finns många plagg med vidd runt midjan/magen. Det kan vara inspiration till oss som vill ha lite mer bekväma och avslappnade kläder, (och som inte har en supersmal midja att visa upp).
På Chics hemsida fanns många bilder på blivande mammor, och massor av snyggt mammamode: "Inspiration till min gravidgarderob", (angelicascloset.chic.se).
Det är femton år sedan jag var gravid sista gången, och jag minns att jag oftast hade byxor och topp. Jag hade ju små barn, 4 och 6 år, och eftersom man böjde sig ner hela tiden avstod jag från klänningar. Jag minns också hur skönt det var att slänga de där välanvända kläderna sedan.
Om man syr själv så har Burda många bra mönster till mammakläder (Alrups-sy.se/BURDA_Mamma), och i går sålde jag mönster till en lång festklänning för blivande mammor, den går även att sy i en kort variant och passar lika bra till en "vardagsklänning", förstås.
Nedan, BURDA 7630, mönster till lång mammaklänning, plus en kort variant. (Alrups-sy.se).
 
Kommentera inlägget här: