Lugn helg med modetidningar och film

Det har varit en lugn helg. Jag är fortfarande förkyld (tillräckligt för att slippa städa) så jag har ägnat mig åt att uppdatera burdas mönstersidor, läsa modetidningar och se på (bra) film. Maken och jag har sett två filmer med fransk anknytning. Först "My Old Lady", 2014, (imdb), en bitterljuv film med Kevin Kline, Kristin Scott Thomas och Maggie Smith i huvudrollerna. Historien utspelar sig i Maraiskvarteren i Paris. Kan man säga att Paris och kajerna vid Seine har en huvudroll? Den var bra. Rekommenderas. Väldigt bra skådespelare. Filmen stannade i kvar i huvudet på mig. Sedan såg vi en fransk komedi, "Bröllopskaos", 2014, (imdb). Båda filmerna har nyligen kommit ut på dvd, och båda är värda att ses. Jag har även sett "The Two Faces of January", 2014, (imdb). Jag hade läst att Kirsten Dunst skulle ha så snygga 60-talskläder. Men den var för dyster för mig just nu, och kläderna uppvägde inte den mörka stämningen.
I modetidningarna stod det överallt att 70-talet är tillbaka. Jaha. Jag var för ung för att ha långa fladdrande hippieklänningar på 70-talet, jag kanske skulle passa på nu?
Nedan, burda 7224, mönster till hippieklänning (?), (Alrups-sy.se/butik).
 
Kommentera inlägget här: