"MIna" killar och den underbara herrskjortan.

Jag bor ihop med fyra killar, min man och våra tre söner (13,18 och 20 år). Det senaste halvåret har vi varit på många olika "tillställningar", allt från begravningar till studentuppvaktningar. Dessa herrar har inga större klädproblem. Utgångspunkten är alltid en skjorta, oftast vit. Sedan kombinerar de den med olika byxor, (jeans, shorts eller kostymbyxor), beroende på finhetsgrad, väder eller stil. Och till sist eventuellt en kavaj. Det hela underlättas av att de är ungefär lika långa, mellan 178 och 185 cm, och de har storlek 50-52, och är det panik kan de låna kläder (skjortor) av varandra. I bland blir jag avundsjuk, för jag står mest och velar.
Jag tycker att herrmode är väldigt intressant. Se brittiska Vogues översikt Spring/Summer 2015 Menswear, Vogue.co.uk. Jag såg på Fashion på tv, avsnitt 5: Brittiskt mode. Där intervjuas Paul Smith, som är en väldigt sympatisk och mycket brittisk herre. Se gärna Paul Smiths hemsida/e-butik och i synnerhet avdelningen casual shirts. Jag brukar se på tv när jag stryker (deras skjortor), då blir det riktigt trevligt.
Nedan, mönster till herrskjorta, BURDA 6931, 95 kr. (Alla BURDA-mönster har svensk sömnadsbeskrivning). Köp symönster från Alrups-sy.se.

Fler mönster till herrkläder finns på Alrups-sy.se/BURDA_Herr, och givetvis hos alla de andra sex mönstermärkena som vi säljer. Jag önskar att någon här hemma vore sömnadsintresserad. Men för Jerry är det båtar och segling (och sudoku) som gäller och pojkarna spelar hellre data/TV-spel. Suck.
Kommentera inlägget här: