Jag bläddrar i BURDAS nya höst/vinterkatalog på nätet

Jag har lämnat skuggan under äppleträdet och uppsökt den ännu svalare skuggan bakom huset. Det är säkert varmt och otäckt att vara ute i solen ... vad är väl en bal på slottet, typ ;). Faktum kvarstår, jag får inte vistas i solen och måste försöka göra det bästa av situationen. Bättre att ligga hemma i skuggan än på sjukhus. Och en av sönerna jobbar och är hemma så han kan gå och handla (glass?) till mig. Och jag har gott om böcker och jag har dator och internet. I går lade Burda (Burdastyle.de) ut de nya mönsterkatalogerna på nätet, Burda Blätterkataloge. 
Okej, jag har ägnat mig åt lite tröstshopping också. Jag har beställt två böcker: 100 Years of Fashion, (Cally Blackman, 2012, en) och Vogue : Christian Dior, (Charlotte Sinclair, sv 2014). (Nej, jag får inte betalt för att lägga ut det här). Bra att ha något att se fram emot. I går läste jag Versailles, slottet parken livet (Jonas Nordin, 2013). Den var väldigt bra, massor av fakta. I dag ska jag läsa en "feel-good" roman, måste ha lite omväxling. Eller ska jag ta en blodig deckare?
På tal om bal på slottet och Versailles, nedan, Simplicity 4092, mönster till historisk dräkt, klänning 1700-tal. 105 kr (Alrups-sy.se). Madame de Pompadour älskade rosa och ljusblått.
 
Kommentera inlägget här: