Jag sydde färdigt en ny LBD i julhelgen

Vi har haft en lugn och skön julhelg och ägnat oss åt mat, film, böcker, dataspel (inte jag) och lite sällskapsspel också. Jag har sytt färdigt min nya svarta klänning, se bild nedan.
 
Jag testade New Look 6298, mönster till klänning med raglanärm, båtringning och utsvängd. Jag gjorde den längre än den korta modellen eftersom jag föredrar att klänningar och kjolar ska sluta strax under knäna. På bilden ser det ut som om klänningen har polokrage, men det är provdockan, (ska sy ett nytt överdrag till den, den är gammal och välanvänd, och den lutar lite framåt, men den håller ett tag till). Jag har ganska raka axlar så jag gjorde axelinsnitten på ärmen "djupare" och det gjorde att ringningen kom högre upp. Sedan gjorde jag en vikt kant i halsen, jag blev inte riktigt nöjd med halskanten. Nästa vecka ska jag använda mönstret igen och testa att sy en halsinfodring i stället. Jag kan rekommendera det här mönstret.
Nedan, New Look 6298, mönster till klänning med raglanärm och båtringning eller V-ringning, 89 kr, (Alrups-sy.se).
 
 
Kommentera inlägget här: