Jag ska ha Chanel-helg

Coco Chanel skulle ha haft födelsedag i förrgår, men jag firade den inte.
Det har varit mycket jobb den senaste tiden, (mest på grund av att jag fick ett konstigt virus förra veckan) och är man frilansande översättare är det bara att bita ihop och få jobbet gjort. Men nu till helgen ska jag koppla av (när jag har städat och vi har firat makens födelsedag). Jag ska ha en Chanel-helg, och måtte det regna, dock inte så mycket att det blir översvämning, (man ska ju vara försiktig med vad man önskar sig). Jag ska se "Chanel", tv-serie från 2008, och sedan ska jag läsa om henne, (det finns några biografier om Chanel i bokhyllan). Om jag känner för det ska jag ta fram tyget till den där Chanelinspirerade jackan jag tänkte sy förra hösten, men får nog välja ett annat mönster. Sedan kan jag titta på modevisningarna Chanel hösten 2014-15, bara för skojs skull. (Och hur många timmar tror jag att är på en helg?). Här är några hemsidor med Chanelanknytning:
10 fantastiska Chanel-citat som..., damernasvarld.se;
Chanel Haute Couture modevisning höst/vinter 2014-15, Vogue.fr, bilder;
Mademoiselle Coco Chanel Speaks, brittiska Vogue;
Chanel's leather espadrilles, Vogue.fr; Bild på ultralyxiga espadrillos, Chanelstyle, (6500 euro!!)
Chanel Haute Couture höst/vinter 2014-15, film Youtube;
Chanel Prêt-à-porter, höst/vinter 2014-15, film Youtube;
Cara Delevingne, ... Conjure a Modern-Day Coco Chanel, Vogue.com;  
Nedan, Butterick 6062, nytt mönster för i år till Chanelinspirerad jacka, två längder, 89 kr (Alrups-sy.se),
Nedan, BURDA Young 6853, nytt Chanelinspirerat mönster hösten 2014, (kommer snart), 95 kr, (Alrups-sy.se).
Fler tips på mönster till Chaneljackor finns på Alrups-sy.se/Chanel.
Kommentera inlägget här: